آیدا فقیه زاده
نويسندگان

آیدا فقیه‌زاده  (ایفاگر نقش بهار)  می‌گوید :  طی قسمت‌های آتی سریال «زمانه» اتفاقات غیرمنتظره‌ای رخ می‌دهد که طرفداران این سریال را سورپرایز خواهد کرد.

 

 

متولد ۱۳۶۳ و دانش آموخته رشته مهندسی رایانه است. سال ۸۸ در کلاس های بازیگری امین تارخ شرکت کرد و با معرفی استاد خود در سریال متوقف شده «راه شیری» و اپیزود «خلسه» به کارگردانی عبدالحسین برزیده بازی کرد. امین تارخ که در نیمه راه جایش را به حسین محجوب داد واسطه حضورش در سریال «زمانه» تا ایفاگر نقش «بهار» قصه شود. آیدا فقیه‌زاده در این گفت‌وگو از همکاریش با حسن فتحی در «زمانه» گفت و اتفاقات غیرمنتظره‌ای که طرفداران این سریال را سورپرایز خواهد کرد.

 

8656 --Tiksun

 

 

کماکان مشغول بازی در سریال «زمانه» هستید؟

 

 

بله. تصویربرداری سریال تا آخر هفته به پایان می‌رسد.

 

 

و پخش تا کی ادامه خواهد داشت؟

 

 

بر اساس آنچه به تازگی شنیدم احتمال دارد سریال حدود ۵۵ قسمت شود.

 

 

از برنامه‌های بعدیتان بعد از سریال «زمانه» بگویید.

 

 

طی این مدت چندین پیشنهاد داشتم که هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ام و انتخاب سخت است.
بله پس از همکاری با آقای فتحی انتظارات بالاتر می‌رود و قطعا انتخابتان با وسواس همراه خواهد بود.
از سال ۸۸ تاکنون دلیل عمده کار نکردنم همین دقت نظر در انتخاب‌ها بوده است و این حساسیت همین‌طور ادامه خواهد داشت.

 

 

بازیگر خوش‌شانسی هستید که در اولین حضور، جلوی دوربین یکی از کارگردانان مطرح تلویزیون قرار گرفتید. از همکاری با حسن فتحی بگویید.

 

 

اغلب بازیگران آرزویشان کار کردن با کارگردان مطرحی چون حسن فتحی است و بالطبع من از این همکاری هم خوشحالم و هم سپاسگزار.

 

 

فتحی چقدر مجال رسیدن به زیروبم نقش و تراش خوردن کاراکتر و حتی مطرح کردن ایده‌ را برایتان فراهم کردند؟

 

 

ایشان از ابتدا تاکید داشتند هر بازیگر برای نقش تحقیقی داشته باشد و بر اساس آن به شناخت درستی برسد. مهمترین مرجع هم فیلمنامه و بررسی موقعیت‌ و دیالوگ‌ها بود. ایشان پیشنهادات را با صبر و حوصله و متانتی که خاص خودشان است بررسی می‌کردند و در صورت صلاحدید اعمال می‌کردند و اگر نه به شکلی دیگر این تغییرات اتفاق می‌افتاد.

 

 

پشت صحنه کار چطور بود چقدر شرایط تعامل و همفکری وجود داشت؟

 

 

در کل مجموعه و در راس آن آقای فتحی، ‌انرژی خاصی جریان داشت و همه نهایت تلاش‌شان را کردند که بهترین عملکرد را داشته باشند و با هم هماهنگ باشند. قطعا این انرژی تاثیر زیادی در باورپذیر شدن داستان دارد.

 

 

به عنوان اولین تجربه تمام تلاشتان را روی نقش گذاشتید. نتیجه کار کاملا مطابق میل‌تان شده یا نه می‌شد که بهتر از این‌ها شود؟

 

 

تلاش کردم نهایت استفاده را از راهنمایی‌‌های آقای فتحی داشته باشم. خودم راضی هستم و در واقع نمی‌توانم تصور دیگری غیر از آنچه ارائه شده داشته باشم چرا که آقای فتحی به راحتی از هیچ پلانی نمی‌گذشتند و آنچه در حال پخش است مسلما مورد تایید ایشان است.

 

 

امین تارخ حق استادی به گردن شما دارند. چقدر از نقطه نظر ایشان در جایگاه یک منتقد بهره بردید؟

 

 

چند بار با ایشان تماس تلفنی داشتم و خیلی لطف داشتند. اصلا نمی‌توانم وصف کنم که رضایت ایشان چقدر برای من ارزشمند است. وقتی شنیدم که ایشان کار را دوست دارند و نظر مثبتی روی بازی‌ام دارند نتیجه همه خستگی این ۱۱ ماه کار را گرفتم.

 

 

به نظر می‌رسد شخصیت بهار خیلی نزدیک به آیدا فقیه‌زاده است که اجرای قابل قبولی داشته است.

 

 

بازیگر کسی است که این توانایی را داشته باشد که هر نقشی را اگر چه از شخصیت خودش دور باشد قابل باور کند. راجع به شخصیت بهار شاید یک بخش‌هایی شبیه باشیم و در برخی خصوصیات کاملا متفاوت از من است.

 

 

قطعا علاوه بر جنس بازی شما آرامش و معصومیت چهره هم در قبول این نقش از سوی مخاطب بی‌تاثیر نیست. خیلی از بازیگران به واسطه همین شاخصه با مخاطب ارتباط برقرار می‌کنند اما پس از دو سریال با شکل و شمایلی متفاوت در آثار نمایشی ظاهر می‌شوند و تمام هم خود را مصروف چهره در بازیگری می‌کنند تا دیگر فنون این هنر. نظر شما در خصوص جراحی‌هایی که بشدت در اهالی سینما و تلویزیون باب شده چیست؟

 

 

این مسئله فقط شامل بازیگرها نمی‌شود و بازیگران هم بخشی از جامعه هستند. جراحی زیبایی رشد عجیبی در چند سال اخیر داشته و فقط شامل بازیگرها نمی‌شود و آنقدر فراگیر شده که به نوعی همه شبیه هم شده‌اند. راجع به دلایل همه گیر شدن آن باید روانشناسان توضیح دهند و کارشناسان بررسی کنند.به اعتقاد من این موضوع سلیقه‌ای است و هر کسی حق دارد که چنین انتخابی داشته باشد و چهره‌اش را تغییر دهد اما من نمی‌پسندم و راجع به خودم اگر قرار بود چنین مساله‌ای اتفاق بیافتد تا الان اتفاق افتاده بود. ممکن است چهره‌ای بی‌نقص نباشد اما ویژگی هر چهره است که افراد را متمایز می‌کند و چهره آدم‌ها را طبیعی و دلنشین.

 

 

وجوه تعریف شده برای شخصیت بهار منطقی و موقر بودن آن است بر این اساس این‌که چنین شخصیتی بخواهد خودش را به بهزاد تحمیل کند کمی دور از این شخصیت است.

 

 

در قسمت‌های ابتدایی بهار بعد از شنیدن نظر بهزاد کاملا کنار می‌کشد اما طبیعی است به دلیل عشقی که داشته نتواند این مسئله را براحتی فراموش کند. این تحمیل نیست بلکه غمی دارد و در حال گذران دوره سختی است. آنچه هم پس از این شاهد خواهیم بود بر اساس اقدامات و خواسته‌های خود بهزاد است.
با اوج گرفتن داستان گمانه‌زنی در خصوص پایان قصه “زمانه” در وبلاگ‌ها و سایت‌های زیادی که توسط طرفداران این مجموعه تلویزیونی راه‌اندازی شده باب شده است. آیا قرار است شاهد اتفاقات متفاوتی در ادامه روند داستان باشیم.

 

 

در قسمت‌های بعدی داستان فراز و فرودهای زیادی خواهد داشت به طوری که تصور می‌کنم شاید هنوز نصف اتفاقات داستان هم روایت نشده است. تمام شخصیت‌های سریال دستخوش اتفاقاتی می‌شوند که می‌توان اسمش را سورپرایز گذاشت چرا که فکر نکنم کسی انتظار چنین اتفاقاتی را داشته باشد.

 

 

خودتان بازخورد مخاطبان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

 

 

خوشحالم این تلاشی که انجام گرفته بی‌نتیجه نبوده و همراه با پیشرفت داستان تعداد مخاطبان سریال هم بیشتر می‌شود. به جز مهر و امضای فتحی که مهمترین عامل پرمخاطب شدن سریال است حضور شخصیت‌های مختلف در داستان و پرداختن به مسائل مبتلابه جامعه عامل مهمی در جذب مخاطب است. نمونه‌ای از هر قشر جامعه در داستان دیده می‌شود و به همین دلیل افراد زیادی می‌توانند با شخصیت‌های سریال همذات‌پنداری کنند.

 

 

اگر ناگفته‌ای مانده…

 

به عنوان یک شاگرد از آقای تارخ تشکر می‌کنم که هیچ وقت حتی بعد از پایان دوره آموزش ارتباط و حمایتشان را قطع نمی‌کنند. این‌که احساس کنید کسی هست که دلسوزت است و مثل یک پدر از شما حمایت می‌کند نعمت بزرگی است که نصیب شاگردان ایشان می‌شود. از بابت تمام زحمات این استاد دلسوز و مهربان که خودش را وقف آموزش کرده سپاسگزارم و همچنین از آقای فتحی که این فرصت را به من دادند.


نظرات شما عزیزان:

محمد
ساعت18:31---27 بهمن 1391
خیلی خوشکلی ایدا جان و خیلی با احساس بازی میکنی

محبوبه
ساعت0:43---26 بهمن 1391
واقعا دوست دارممممممم

اميدوارم بازم بتونم ببينمت

خيليبازيت قشنگه

پاسخ:ممنون از نظر زیبات!


عالیه
ساعت22:45---25 بهمن 1391
عجب زرنگیا

فک کنم اولین نفری هستی واسه آیدا وب زدی

ولی انصافا بازی اش حرف نداره

چهره معصومی هم داره



سعید
ساعت15:44---25 بهمن 1391
رابطه بابهزاد قطع میشه یانه

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: آیدا فقیه زاده , بیوگرافی آیدا فقیه زاده بازیگر نقش بهار در سریال ز , حسن فتحی , بهار فروزان فر , امین تارخ,
[ دو شنبه 16 بهمن 1387 ] [ 23:9 ] [ saeid ]
درباره وبلاگ

مي گويد سال 87 بود که به دليل علاقه اش به حرفه بازيگري در کلاس هاي بازيگري «امين تارخ» شرکت کرد و سپس با استاد خود در سريال پخش نشده «راه شيري» عبدالحسين برزيده هم بازي شد و بعد از آن هم به واسطه «تارخ» به سريال «زمانه» معرفي و ايفاگر نقش «بهار» قصه شد. «آيدا فقيه زاده» متولد 1363 و دانش آموخته رشته مهندسي رايانه است. او در قصه سريال «زمانه» با بازي در نقش «بهار» ديده شد.
آرشيو مطالب
بهمن 1392
دی 1392 آذر 1392 مرداد 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





کد هدایت به بالا



کد کج شدن تصاوير

كد موسيقي براي وبلاگ